"זעקת הילדות הקטנות" • גואל ועקנין

    גואל ועקנין   2 Comment on "זעקת הילדות הקטנות" • גואל ועקנין
    7:56
    01.05.24
    חדשות קול חי No Comments on אנרכיה באוניברסיטת קולומביה: המשטרה פרצה ועצרה עשרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האמת, הכי נוח להתחיל מהסוף. והסוף בשלב זה אומר שבית המשפט המחוזי נמנע מלהאריך את הצו להוצאת בנות בית יעקב 'משכנות דעת' מהמבנה ששימש עד היום רק את בית הספר 'שפות ותרבויות', כל זה לפחות עד לדיון המורחב בעניינם שיתקיים בעוד כחודש.

    אבל אני מעדיף ללכת אחורה במנהרת הזמן, הרבה מאוד אחורה.

    את מצבה העגום של בית שמש בכל הקשור למצוקת מבני החינוך בעיר ניתן לומר שלא גרם אף אחד מחברי מועצת העיר הנוכחית. מצבה העגום של בית שמש היה ויהיה חתום בדם ולא בטיט על שמותיהם של ראשי העיר בעבר הרחוק והרחוק יותר. זה חתום על שמם, כי הם שראו את הנהירה הגדולה של האוכלוסייה החרדית והאנגלו-סכסית לעיר וישבו בחיבוק ידיים הם האשמים העיקריים בפקק הענק שנוצר כאן כיום, פקק שיהיה קשה מאוד לשחרר גם בעוד שנים ארוכות.

    הם אשמים, כי הם אלו שבמקום לראות – כמו בכל עיר מתוקנת – במבנים היבילים פתרון זמני, הם ראו בהם פתרון של קבע מבלי לתת צ'אנס לחשיבה נוספת על איכות המבנים ועל תנאי הלימוד הקשים השוררים בהם הן בימות החמה והן בימות הגשמים.

    אבל בואו נעזוב את העבר ונתמקד בהווה. מצבה העכשווי של בית שמש בכל הקשור לכיתות לימוד הוא קשה עד אנוש ואל לה להנהגה המקומית לרחוץ בניקיון כפיה. עצם העובדה שמוסדות חינוך שלמים ובהם מאות תלמידים היושבים ולומדים באתרי קרוואנים המוקפים בגדרות משל היו עובדים זרים המועמדים לגירוש, זהו אות קלון וזוהי תעודת עניות לעירייה ולעומד בראשה. אין אדם אחד שהיה קשור בשנים האחרונות למחלקת החינוך שיכול לבוא ולומר ידיי לא שפכו את הדם הזה. התנהלותה של העירייה לאורך שנים הייתה בלתי מקצועית בעליל ורק על כך מגיע לה ציון נכשל בריבוע.

    את בית הספר 'שפות ותרבויות' בנה דני וקנין בתוך ארבעה חודשים ובמשמרות של פועלים שנאלצו לעמוד בלוחות הזמנים וכבר אמרו חז"ל יפתח בדורו כשמואל בדורו ומה שעשה דני וקנין, גם אבוטבול היה חייב לעשות אבל לא עשה ושום תירוץ לא יתקבל.

    זו למעשה הסיבה שהציבור החרדי בכלל ואני בפרט מתהלכים עם בטן מלאה על חלק מחברי מועצת העיר מהאופוזיציה. הרי אתם יודעים כמו כל אחד אחר את מצבה של בית שמש. אתם יודעים טוב מאוד כמה כיתות לימוד חסרים במגזר החרדי וכמה כיתות ריקות יש ברחבי עיר הוותיקה. אתם יודעים טוב מאוד מהי העלות הכספית לה צריכים כדי לשנע את תלמידי בית הספר 'שפות ותרבויות' מרחבי העיר אל רמת בית שמש. אתם גם יודעים טוב מאוד שבשום מקום אחר בעולם לא משאירים כיתות ריקות ואז מספרים לכל העולם שזו בדיוק מהות בית הספר. והכי חשוב, גם אתם מבינים כמו כל בר דעת שמן הראוי שכל ילד וילדה ילמדו במבנה ראוי ובמקום הקרוב לביתם ככל שניתן.

    לכן אתם, אלי כהן וריצ'ארד פרס, שעשיתם דבר ושניים למען תושבי העיר יותר מכל אחד אחר באופוזיציה הזאת, מכם הייתי מצפה שתקומו ותזעקו את זעקת הילדות הקטנות שכל חטאן הוא שהן נולדו להורים חרדים. משניכם הייתי מצפה שתצעקו בקול צלול וברור המלך הוא עירום כי בתוך תוככם גם אתם יודעים ומבינים שלשלוח בנות קטנות ללמוד תחת כיפת השמים כאשר ממש מולן ישנן שש כיתות ריקות שכבר העלו אבק מחוסר שימוש זה מעשה לא יהודי ולא מוסרי ולא משנה מה הסיבה למחדל הכיתות וממש לא משנה מי האשם בכך.

    ולעצם העניין, אין שום סיבה הגיונית שבית ספר שאינו דתי יהיה בלב ליבה של שכונה חרדית. כן, רמה א' היא שכונה חרדית בין אם נרצה ובין אם לא נרצה וכל זה כאשר בניינים שלמים בעיר הישנה עומדים ריקים ולעומתם, בנות השכונה הגרות במרחק חציית כביש ממבנה שפות ותרבויות צריכות ללמוד במקרה הטוב תחת כיפת השמים ובמקרה הפחות טוב בתוך קרוואן לוהט שלא ראוי למגורי אדם.

    שנת הלימודים החלה וכל הפוליטיקאים מנערים אבק ויוצאים לסיבוב דאווין בעיר שחוברה לה יחדיו. בעבר הלא רחוק הצהיר אריה דרעי שהוא הולך שהוא הולך לעשות סדר בכל נושא הקבלה לסמינרים בירושלים והיה נראה שזה הולך לו כפי שהצהיר. נציגו הנאמן צביקה כהן מקבל לידיו את תיק החינוך החרדי למורת רוחם של אנשי דגל התורה שעד היום לא מבינים איך העז לו פרענק שזה מקרוב בא לקחת תיק כל כך חשוב. והנה נפתחת שנת הלימודים וההכרזה המיוחלת "שום בת לא נשארה בבית" יצאה לתקשורת. אבל אז כשנוברים בפרטים חוזרת התמונה העגומה לקדמת הבמה. נכון לכתיבת השורות ישנן מספיק בנות שיושבות בבית וכמעט אף בת ספרדייה שסורבה ע"י אי מי מראשי הסמינרים הליטאיים לא שובצה בסוף במקום שליבה חפץ כי מה שמותר לכהן – לשבץ בסמינרים הספרדיים – אסור לפינדרוס ומה שאצל כהן נקרא שיבוץ אצל פינדרוס היה נקרא כגזענות.

    ועדיין בירושלים, והפעם משה גפני. האיש מתהלך בגני הילדים ביום פתיחת השנה וזועק מעל כל במה אפשרית על הזוועה ועל התנאים בהם לומדים ילדים חרדיים בשכונות המעורבות. לניר ברקת יש תזה האומרת שלא מעבירים מבנה מאוכלוסייה לאוכלוסייה אחרת גם אם זה מגיע וגם אם זה ריק שזה לכשלעצמו פשע בל יתואר. ירושלים איננה של ברקת או של אבותיו ולגרום לכך שחרדים לא יוכלו לגור בשכונות החילוניות בעיר זוהי גזענות לשמה, אבל דבר אחד גפני שכח לבדוק, עיריית ירושלים מעבירה הרבה כסף לרשתות החרדיות לצורך הצטיידות, שיפוץ והיערכות לפני כל שנת לימודים, ומעניין שכל רשת חרדית שהתנהלה נכון הגנים שלה היו מוכנים ומדוגמים. מעניין מאוד למה ומעניין מאוד איפה הכסף.

    זו ההזדמנות לומר לח"כים החשובים אריה דרעי ומשה גפני את המשפט שגפני תמיד אוהב לומר:

    "אנחנו אמנם חרדים אבל אנחנו לא מטומטמים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מערכת קול חי מציגה: תגיבו נגד רבנים-תגובתכם תאושר! תגיבו נגד כתב המערכת…